Saturday, January 9, 2010

Lingkaran Kasih

order kali ini datangnya daripada aiza mahyuni@ yuni who happens to be the sister of my previous customer aiza yang tempah kek barney & soft pink doll cake october lepas. yuni ni minat sangat dengan corak swirl - berlingkar2 maka yuni minta corak sedemikian dizahirkan pada kek pertunangannya. hampir kesemua kek dan cupcake yang ditempah yuni dirias dengan corak berlingkar.

saya cukup nervous menyiapkan tempahan yuni sebab notis yang diberikan sangat pendek. menyangkakan yuni tidak kisah apa2 jua design asalkan mengikut tema soft pink untuk kek hantaran fondant nya maka saya sudah merangka design tertentu dalam kepala. tiba2 yuni emailkan design yang diminatinya terus saya jadi kalut sebab masa terlalu suntuk tambahan yuni nak nama pasangan ditulis atas kek maka design yang diforward oleh yuni saya rasakan kurang boleh digunakan 100%. mujur yuni boleh kompromi, maka inilah hasilnya.
kek dikirim kepada yuni melalui kakaknya aiza sebab yuni dah rush balik ke johor untuk persiapan majlis pertunangannya hari ini. saya agak nervous menunggu feedback tuan punya kek. sukakah dia atau sebaliknya. saat saya baru nak lelapkan mata jam 12 tengah malam tiba2 handphone berbunyi. dalam mamai sebab kepenatan tidur lewat malam sebelumnya menyiapkan kek yuni, saya baca sms yang dikirimkan yuni. serta2 merta ringan badan saya bila membaca sms yuni. yuni suka design pada kek2 yang saya buat... syukur, lega saya. lena tidur saya malam tadi.

ini satu lagi kek yang ditempah yuni. choc moist cake ni sekadar untuk makan2 kata yuni.
terima kasih banyak2 pada yuni yang banyak bertoleransi dengan saya. insyaAllah jika saya diberi notis lebih awal saya boleh usahakan yang lebih baik lagi.