Tuesday, September 21, 2010

Pretty In Pink & Purple

doll cake ini milik nurul asyiqin (cousin saya) yang menyambut harijadi ke 8 sometime in july. sorry again sebab lambat update. di penghujung july sehingga few days before puasa terlalu banyak order yang masuk. bila dah mula berpuasa perhatian dah beralih kepada cookies dan ibadah pula jadi jarang sangat sempat mengadap pc.

bila diberi kebebasan untuk mendeko doll cake ini saya rasa lebih mudah timbul idea deko yang baru. bosan dengan corak swirl yang sarat - memanglah cantik sebab itu idea saya, tapi bila terlalu kerap pelanggan minta corak swirl saya pula yang jadi bosan. jadi untuk doll cake ini saya deko secara simple, tidak sarat, lebih polos sekadar dihiasi corak ukiran seolah-olah gaun doll diperbuat daripada lace. doll kali ini agak seksi dengan bahu terdedah! ;-)
mini cuppies dengan warna tema serupa dengan doll, purple dan pink. cuma pinknya saya guna variasi shocking pink.