Saturday, October 17, 2009

From Subang To Kertih

kek pertunangan ini ditempah oleh abby atira dari kertih khas untuk kakaknya, ayuni sebagai hantaran pertunangan. si adik yang nun jauh di kertih bersusah payah mencarikan kek yang menepati citarasa kakaknya. correspondences was between myself dengan abby, saya sendiri menyangka kek ini untuk pertunangan abby, tapi bila dapat pic dengan message yang tertera nama ayuni terus saya jadi sangsi, tapi tak berani nak tanya lebih2. maka saya siapkan aja kek ni sehinggalah hari kek di collect oleh seorang gadis tinggi lampai bernama ayuni. ayuni sendiri tak menjangka wajahnya dan bakal tunang boleh dirakamkan di atas kek. pendek kata it was a surprise for her hasil usaha si adik... so sweet. abby yang tentukan konsep dan warna untuk kek ini. yang pasti abby dah indicate nak rona biru firus sebagai deco. abby sounds so sure of what she wants hinggakan saya sangka saya berurusan terus dengan bakal pengantin! hasil perbincangan saya dengan abby, maka beginilah rupa kek untuk ayuni.
kek moist choc bersaiz 7" seberat 1.7kg ini berjalan jauh dari subang ke kertih, agak ragu2 juga saya pada mulanya tapi abby sendiri was more confident than myself. ayu yang bertugas sebagai guru rupa2nya mengajar di klang. seronok berurusan dengan abby dan ayuni. saya doakan kebahgiaan buat bakal pengantin. dan terima kasih buat abby.